ابراز همدردی سوریه با ایران در پی حادثه انفجار معدن طبس

ابراز همدردی سوریه با ایران در پی حادثه انفجار معدن طبس

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای همدردی خود را با دولت و ملت و خانواده‌های قربانیان و مجروحان حادثه انفجار معدن زغال سنگ در طبس اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای همبستگی دولت و ملت این کشور با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در نتیجه حادثه دردناک انفجار صورت گرفته در معدن زغال سنگ در شهر طبس واقع در استان خراسان جنوبی را که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از کارگران معدن منجر شد، را اعلام کرد.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه اعلام کرد: گرم‌ترین و خالصانه ترین تسلیت خود را به ملت و رهبران ایران و به ویژه خانواده قربانیان اعلام می‌کنیم و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم.

سوریه در این بیانیه ابراز اطمینان کرد که ملت دوست ایران این مصیبت را پشت سر خواهد گذاشت و روند تولید و توسعه و دستاوردهایی که در تمامی ابعاد اقتصادی و توسعه‌ای برای خود محقق کرده است را دنبال خواهد کرد.

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: شمار افراد جان‌باخته حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس در استان خراسان جنوبی تا ساعت ۰۸:۰۰ صبح امروز دوم مهر ماه ۱۴۰۳، به ۳۵ نفر رسید. ۲۷ نفر بر اثر این حادثه مصدوم شدند که توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند. ۱۵ نفر از کارکنان بلوک C کماکان در داخل معدن محبوس شدند که عملیات رهاسازی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر و ارگان‌های خدمات‌رسان در حال انجام است.

کد خبر 6233639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha